tattoos

Monday, July 18, 2011

MAIN GAME JDI ANTI SOSIAL DAN GAGAL PERIKSA

ari tu pegi jalan2 pasar malam ngan en.suami,memandangkn pasar malam yg kitorang pegi tu dkt Melawati so aku mmg dh agak yg sure akan berjumpa ngan kwn suami.. and for me bila ada tu yg bwk bini diorng ke aku a bit susah skit nk bersembang tp klu dh start bukak mulut aku rasa diorng pun mesti nk cepat blah..hahaha..

so tgh belek baju bdk2 kt 1 gerai ni ada byk t-shirt gamabr kartun lawa2..mostly gambar ANGRY BIRD ngan BOIBOIBOY(betul ke aku eja ni) tp to me i'm not interested ngan katun2 tu.. so belek punya belek bini member laki aku ni tegur la aku kata yg tgh famous skrg angry bird. ok i get it! but my son x tau pun sape angry bird ni. biasa la bdk mcm dia mana nk main game kn3x..

lepas tu tiba2 si ibu ni kata kt aku yg dia geram sbb ank dia gagal dlm periksa sbb too obses with angry bird game! nasib baik mulut aku sopan tak celupar,klu tidak mau aje aku jwb,"tu arrr lain kali pikir arrr sama ada game tu elok atau tak utk ank klu game education lain arr ni bgi main game buang masa smpai sendiri jdi angry"..tp tu semua kata2 dlm hati je. ngeeeeeeee..

mmg itu pun fenomena skrg kan??bdk2 sekecil 3 tahun dh pandai main game. ishh aku rasa time aku dlu bantai main dpn rumah je. mmg la teknologi skrg trlebih bagus tp jgn la smpai korbankan life ank tu pda game.. mcm ank2 aku skrg pun dh pandai mntak main game tp aku tak bagi langsung diorng main game. lgipun diorng pakat bergaduh lak nnti bila dh start main game bukannya reti nk share.

jgn la didik ank tu anti sosial smpaikan sedara mara pun dh x hirau lagi! to me biar la diorng nk berkejar ke or buat kecoh ke kt kenduri org sbb dlu time kita kecik2 pun i bet mesti kecoh gak. tp skrg parents senang je nk bgi bdk2 senyap,sediakan satu game favourite then lantak arrr main smpai lebam..org keliling pun dh tak hirau. sepupu sepapat dh tak kenal lgi.

even therapist ashraf pun kata yg game ni tak bagus utk ank2 kecil melainkan education games. tp biar la bertempat kot nk biar ank tu main games and timing pun kena la betul. jgn la main langgar je je! bila dh biasakan ank2 main games so tak mustahil akan buat diorng mula meminta games console or tablet or anything else.



so to me just biar aje diorng jdi diri sendiri..having good time as a kids.

cuba tgk jemuan aku ni haaaaa bahagia je main2..

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger